Favorit i repris

Eftersom det är många nytillkomna lyssnare så slänger jag in en favorit i repris. Från i höstas:

En obehaglig upplevelse på 11.000 meters höjd

Det jag nu ska berätta är äckligt.
Efter att ha ätit SAS-maten, vilat en stund blev det dags att gå på toaletten.
Jag noterade att en, väldigt stilig, affärskvinna på 45 gått in några minuter tidigare och jag fick vackert vänta.

Jag skulle bara in och göra lilla besöket plus att jag sulle sätta i en ny lins eftersom vänsterlinsen hoppat ur (något den gör ofta i den torra luften om är på flygplan).

När kvinnan kommit ur toaletten går jag in i den lilla skrubben. Jag börjar med linsbestyret som tar någon minut. Därefter är det dags att lyfta på locket och slå en drill.

När jag lyfter på locket möts jag av bajs. hela roaringen är nerbajsad. Jag får panik och är på väg att rusa ut. Men inser att jag varit inne på toaletten alldeles för länge för att inte bli misstänkt för att ha orsakat bajsinfernot. Jag är helt enkelt fast i en situation som jag inte kan ta mig ur med värdighet. 

Det som måste ha hänt är att kvinnan försökt stå och bajsa (många gör det av bacillskräck) och prickat fel, drabbats av panik och lagt på locket.

Ni börjar kanske ana vad som händer. Just det. Jag får med SAS pappershanddukar torka bort bajset (det var enormt mycket). Därefter vill jag bara kräkas, men uträttar mitt ärende och går tillbaka mot min plats.

Jag ser den stiliga affärskvinnan världsvant diskutera med sin stolsgranne och har lust att gå fram och bajsa på henne. Istället gick jag med nedslagen blick till min stol och beställde två rom och cola.

Nu ska jag snart vidare från Köpenhamn till New York. Jag måste erkänna att två av flygvärdinnorna på danmarksflighten inte var en dag över 50.

Återkommer från landet där allt är möjligt!


Kommentarer
Postat av: Joanna

Nu fick jag mig ett härligt skratt.

2008-06-01 @ 05:47:46
URL: http://joannam.blogg.se
Postat av: Petra

Tack det där skrattet behöde jag. Kul blogg! Jag kommer tillbaka :-)

2008-11-11 @ 18:09:16
URL: http://mzboss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0