Där fick jag ur mig lite!

Denna morgon, någonstans i Stockholm

Kvinnan bakom disken på cafét: Det blir 95 kronor.
Jag: Det var mycket för en liten frukost (lämnar över mitt Visakort).
Kvinnan: Du vet att vi tar fem kronor på kortköp under 100 kronor.
Jag: Nej, hur ska jag veta det.
Kvinnan: Det gör vi i alla fall.
Jag: Det är mot reglerna, det vet du, va?
Kvinnan: Nej, det är våra regler.
Jag: Okej, men jag kommer ringa kortföretaget och se till att de drar in ert tillstånd för att ha kortterminal.
Kvinnan: Jaha.

Fjorton minuter senare
Jag: Hej, jag vill bara rapportera om ett café som tar ut en avgift för kortbetalningar, blablabla.
Visa-kvinnan: Nu har jag ordnat det. De fem kronorna från köpet är tillbaka på ditt konto och jag ser till att cafét får ett varningsbrev.
Jag: Tack.

Som ni kanske försår har jag haft några tuffa dagar. Skönt att man kan ta ut det på en oskyldig caféägare...


Kommentarer
Postat av: sanna

fyfan vad onödigt.. och besserwisseraktigt. och det fanns väl prisinformation på den lilla frukosten eller?

2007-09-26 @ 21:48:38
URL: http://modigmorot.blogg.se
Postat av: Cecilia

Fan vad rätt :D

2007-09-26 @ 23:37:14
URL: http://baffinbay.blogg.se
Postat av: kehh

whaat? allvarligt? får man inte göra så?

2007-09-27 @ 13:01:36
Postat av: Liinux

Var det din egna bank du ringde, ringde du direkt till kortföretaget (VISA, etc) eller kanske direkt till caféets bank? :-) *ser en underhållningsmöjlighet av stora mått*

2007-09-27 @ 13:43:33
Postat av: Andreas

Vem ringde du? Ibland tycker jag det är helt ok med extraavgiften, men ibland blir jag galen. Vem ska man ringa? Har visa-kort på SHB & Nordea.
Snälla tipsa mig!

2007-09-27 @ 20:38:05
Postat av: ooo

Helt rätt, varför ska du dessutom hålla reda på att de tar ut en kortavgift som är otillåten.
"Du vet att vi tar ut en avgift på 1000 kronor för att du har blå keps på dig va?"
Men tala om vilket nummer man kan ringa!

2007-09-28 @ 11:50:47
Postat av: emma

some praktiskt info pls. var ringer man? är detta sant? folkrörelse!!!

2008-03-12 @ 14:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0