Man borde jobba ensam

Kriterier för mitt drömjobb:
Inga arbetskamrater. Inga anställda. Inga kunder. Inga leverantörer. Inga krav.

Blickar ut på mina anställda och inser att jag är lååååångt ifrån drömmen.

Funderar på långtradarchaufför. Skönt att sitta ensam i hytten hela dagarna. Men fy fan för att behöva äta lunch med andra chaffisar. Och fy fan för att behöva bli smällfet.

Sen tänkte jag på fyrvaktare. Men det är säkert kallt och jävligt. 

Men poet. Poet är the shit. Skriva förvirrade texter som aldrig ges ut och kvittera ut något slags kulturbidrag från staten.
Poet ska jag bli när jag slutar vara chef.

Jag kommer testa lite poem här på bloggen så bli inte förvånad om det dyker upp lite hexameter i framtiden.

Kommentarer
Postat av: frogger

Arkiv är arbetsplatsen du tänker på. Ensamt ansvarig för en samling av något som luktar damm. Tänk "American Splendor".

2007-10-03 @ 22:25:19
Postat av: M

Grym blogg men för att ta över efter schulman krävs lite mer engagemang och uppdatering...men keep up the work...ser fram emot nästa inlägg.

2007-10-04 @ 20:46:25
Postat av: InKa

Ett barnprogram som går på TV nu, heter Häxan Surtant. Hon har startat firma, ett aktiebolag. Motivet? Jo, att hon inte gillar andra människor och vill slippa umgås med arbetskamrater. Kunder ? ja, de hatar hon!
Tycker att det låter som nåt´ för dig! :o))

2007-10-05 @ 00:29:57
Postat av: junie

Jag citerar Magnus Uggla: "För att hålla liv i en blogg så måste man skriva minst sex inlägg per dag".
Han hade visst lärt sig det av Schulman själv. Så kämpa kämpa ;)

2007-10-05 @ 19:26:06
URL: http://jujju.bloggagratis.se
Postat av: knatch

varje gång jag börjar följa en blogg så slutar den att uppdateras. the story of my life, har man inte tid med en blogg så skaffar man inte en blogg!

2007-10-09 @ 10:39:20
Postat av: Molly

Farligt nära att ge upp läsandet...

2007-10-09 @ 16:45:15
Postat av: per-per

fan vad du är bra på att blogga chefen, nästan ett inlägg i månaden nu, ta det lite lugnt man hinner ju knappt läsa eftersom du skriver i ett sånt rasande tempo! hur klarar sig hur klarar sig dina anställda utan en chef STOR-Bloggarn???

2007-10-12 @ 13:36:51
Postat av: Anti-tanti

Nu blir jag förvånad om ett poem skulle dyka upp! Kom igen, chefen.

2007-10-15 @ 10:48:30
URL: http://www.finatinaalbertina.blogg.se
Postat av: Em

Det var värst vad seg Monsieur är. Tagga till!

2007-10-15 @ 16:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0